אימון עליות למה?

24/05/2017 מאת: יהונתן ארנון

זהו אימון חשוב מאוד. לא מתאים למתאמנים מתחילים, אבל אפשר לעשות התאמות. חשוב ללמוד את הטכניקה. יש לו יתרונות רבים וחשובים גם למתאמן המתחיל וגם לספורטאי.

אימון עליות למה?

אימון עליות, למה אנחנו צרכים את זה?

אימוני עליות הם אימונים בעלי חשיבות רבה ומשפיעים לטובה כמעט בכל ענפי הספורט. בזמן הריצה בעליה, הרץ משתמש במשקל גופו, דוחף אותו כלפי מעלה וקדימה, בכך הוא מאמץ יותר את שריריו. לפני ביצוע אימון עליות וכדי שיוכל להשלים את האימון בהצלחה, חייב המתאמן להיות ברמה בסיסית טובה של סבולת וכוח. בשל מורכבות האימון יש לבצע אותו בהדרגתיות.
 במהלך הריצה בעליה, חשוב לשמור על טכניקת ריצה. הרץ צריך לדחוף בחוזקה את הגוף כלפי מעלה בעזרת אצבעות כף הרגל ולהרים את הברך גבוה יותר מאשר במישור. בתנועה שכזאת יש שימוש בטווח תנועה מירבי של שרירי השוק האחוריים והתנועה משפרת גם את הכוח וגם את האלסטיות של השרירים. שרירי השוק האחוריים ושריר הירך הקדמי מתחזקים מאוד, בשל העובדה שיש להרים את הברך גבוה.

יתרונות האימון:
חיזוק שרירי הרגלים.
שיפור האלסטיות של שרירי הרגלים.
יעול צריכת החמצן המירבית.
שיפור סיבולת שרירי הרגלים.
פיתוח שליטה טובה יותר של שיווי משקל, קואורדינציה וטכניקה.
שיפור סבולת הלב והריאה.
 גורם לחוסן נפשי טוב יותר.

 

סוגי עליות:
עליות קצרות – ריצה של עד 300 שניות. בעליה שכזאת הגוף משתמש בעיקר במנגנון האנאירובי לצורך קבלת אנרגיה. המהירות גבוהה מאוד והמנוחה צריכה להיות בהתאם, כדי לאפשר התאוששות, בין דקה וחצי ל 2 דקות של הליכה או ריצה קלה. אימון זה משפר לנו בעיקר את המהירות המרבית ואת הכוח המתפרץ.

עליות בינוניות – ריצה בעליה במשך זמן שבין 30 שניות ועד לדקה וחצי. בעליה שכזאת הגוף משתמש גם במנגנון האירובי וגם האנאירובי כמקורות אנרגיה. לקראת סיום העליה יורגשו בשריר, כאבים (בשל היווצרות חומצות חלב). 
 המנוחה צריכה להיות קצרה יותר, בין דקה לחצי דקה. אימון זה משפר את סיבולת המהירות והתמודדות עם חומצות חלב.

עליות ארוכות – ריצה בעליה למשך דקה וחצי ומעלה. הגוף ישתמש בעיקר במנגנון האירובי. קצב הריצה צריך להיות קל עד בינוני והמנוחה בדרך כלל תיהיה בהליכה מהירה או ריצה קלה. באימון זה נשפר בעיקר את הסיבולת הכללית.

עלו והצליחו

 

חיפוש מאמן

:
:
:
:
טווח מחירים:

חיפוש מאמן

מין: זכר נקבה לא רלונטי

עוד בכותרות

לעוד כתבות

כניסת משתמשים

: :
שכחת סיסמה

מאמן ועדיין לא הצטרפת?!

לחץ כאן ◄