החיטוב והמיתוס

26/08/2013 מאת: רוני בן טובים

כל מה שלא ידעתם על חיטוב ולא העזתם לשאול...

החיטוב והמיתוס

                                            החיטוב והמיתוס

 

הנה דיאלוג שהיה לי בעבר עם מתאמן:

 

מתאמן: מהו בעצם החיטוב?

אני: החיטוב הוא תהליך של הורדת אחוזי השומן ועלייה במסת השריר, למעשה למעט סיבות בריאותיות, כל המתאמנים כולל נשים באם מודע ואם לא רוצים חיטוב.

מתאמן: אז זה נכון ששומן הופך לשריר ולהפך?

אני: רקמת השומן והשריר הינם שתי רקמות שונות בגופינו, לכל אחד יש תפקיד משלו

כך שזה לא יכול לקרות...

מתאמן: אז למה לאנשים שמנים קל יותר לפתח שרירים?

אני: כשגוף האדם עובר תהליך של השמנה, באופן טבעי הגוף מפתח שרירים גדולים יותר כדי לאפשר תפקוד יום יומי תקין, כך שאותם מתאמנים "שמנים" מתחילים עם מסת שריר גדולה יותר.

מתאמן: זה נכון שהרבה חזרות באימון טוב לחיטוב?

אני: ככל שנעלה במספר החזרות באימון, כך בהתאם יעבדו יותר סיבי שריר אדומים (סיבולתיים).

וככל שנרד במספר החזרות יפעלו סיבי שריר לבנים שהם בעצם נותנים לנו את הנפח העיקרי של השריר.

לכן עדיף דווקא בחיטוב להישאר בטווח חזרות קטן יחסית (8-12)  כדי לשמור ואף להגדיל את מסת השריר.

מתאמן: אז איזה אימון כוח מומלץ בזמן החיטוב?

אני: בדרך כלל אני ממליץ אימון בדופק יחסית גבוה (60%-70% מדופק מקסימלי) ועם מנוחות קצרות.

אבל לכל מתאמן צריך להתאים את סגנון האימון בהתאם לאותו מתאמן.

 

 

אתם רוצים לדעת מהו סגנון האימון המתאים לכם כדי להיות חטובים מתמיד?

צרו קשר רק 60 ש"ח לאימון היכרות!!

 

חיפוש מאמן

:
:
:
:
טווח מחירים:

חיפוש מאמן

מין: זכר נקבה לא רלונטי

עוד בכותרות

חוסר תמיכה מהסביבה בזמן תהליך של שינוי

מאת מאי קמחי)
חוסר תמיכה מהסביבה בזמן תהליך של שינוי היא תופעה נפוצה, מה המשמעות שלה ואיך אפשר להתמוד איתה?
לכתבה המלאה
לעוד כתבות

כניסת משתמשים

: :
שכחת סיסמה

מאמן ועדיין לא הצטרפת?!

לחץ כאן ◄