חימום לפני פעילות גופנית

27/04/2014 מאת: פולה רווח

האם החימום הוא "חי ובועט" אצל רוב המתאמנים או "חיה שהינה בסכנת הכחדה"? הנה כמה נקודות למחשבה:

חימום לפני פעילות גופנית

כן או לא לחימום?

רובנו חיים עם היד על הדופק בכל מה שקשור לזמן, או יותר נכון כולנו חיים עם מבט המאופיין ב"טיקים" של לחץ על ספרות השעון הדיגיטלי הממוקם בצג האיפון שלנו בעולם שבו לרובנו אין לא מחוגים של שעון ולא מכשיר בעל ספרות אנלוגיות. הרוגע חי לו אי שם בקנדה היפה בה 20 מכוניות עוצרות ברוגע בנתיב הימני של הכביש כשהנתיב השמאלי ריק, הרוגע חי לו אי שם בצרפת, בה חוקקו חוק לא לענות למיילים של עבודה אחרי שעות העבודה. רק בישראל, יום העבודה המעייף, המייגע, ה"מחרפן" שנמשך לו מעבר לשעות העבודה הקונבנציונליות, עם אופי עבודה מלחיץ, תחרותי, מתיש, לא מתוגמל כראוי. והאדם המצוי – שהחליט לא להישבר תחת עול העייפות ושלל הסיבות הנוספות בעלות האופי הדומה והחליט לעבור את כל המשוכות בדרך, קשות ככל שיהיו ו... להגיע להתאמן. האם לו "לבזבז" זמן נוסף על חימום ראוי או להמשיך עם הנטייה הטבעית לכאורה לדלג על החימום ולקפוץ ישירות למים? סליחה לאימון? האם החימום הוא "חי ובועט" אצל רוב המתאמנים או "חיה שהינה בסכנת הכחדה"? הנה כמה נקודות למחשבה:

חימום הגוף לקראת אימון גופני נחשב לאמצעי פשוט וחיוני, העוזר במניעת טראומות במהלך האימון ומהווה את המפתח לאימון בטוח ואפקטיבי. החימום מונע פציעות ומביא למיצוי האימון וההישגים הספורטיביים. כשהגוף לא "חם" נוזלי הגוף נמצאים במצב צבירה שהינו דמוי "ג'לטין" והרקמות נוקשות, רצוי "לחמם" את הגוף (להפעיל שרירים גדולים) כדי להביא את נוזלי הגוף ממצב צבירה דמוי ג'לטין למצב נוזלי יותר כדי להקטין את החיכוך בין רקמות, לסכך, להזרים יותר דם ולהכין את הגוף כראוי כדי להימנע מפציעות. צריך להכין את הגוף לעומסים בהדרגה שכן עומס קטן "פתאומי" יכול לעשות נזק גדול יותר מאשר עומס גדול במצב שהגוף מוכן ומזומן למאמץ.
בחימום אקטיבי שמתבצע על ידי הפעלת קבוצות שרירים גדולות, קצב חילוף החומרים מתגבר, משתחרר חום וטמפרטורת הגוף עולה. סירקולציית הדם הופכת למהירה יותר ונפח דם גדול יותר משתחרר למחזור הדם. משך החימום האקטיבי ועצימותו אישיים ונגזרים מיכולת המתאמן, מכושרו ומאופי הפעילות אותה הוא עומד לבצע. מומלץ להגיע למצב של הזעה קלה על ידי הליכה, ג'וגינג, סיבובי ידיים גדולים, קפיצות, חיקוי הפעילות אותה אנו עומדים לבצע בשילוב תנועות מתיחה וגמישות קלילות. המתיחות אפקטיביות ובטוחות יותר לביצוע כאשר השרירים חמים, לכן מומלץ לבצע את המתיחות לאחר החימום האקטיבי הכללי ומי שרוצה לשים דגש על מתיחות, גמישות ושיפור טווחי תנועה – יש לעשות אימון מתיחות כאימון נפרד ולא מומלץ לבצעו כשהשרירים עייפים.
אז אם כבר הגעתם להתאמן, תשקיעו עוד 3 – 7 דקות לביצוע החימום לפני שאתם נותנים "גז" על המשקולות/מכשירים.

 

פולה רווח

www.123studio.co.il

חיפוש מאמן

:
:
:
:
טווח מחירים:

חיפוש מאמן

מין: זכר נקבה לא רלונטי

עוד בכותרות

איך לבנות הרגלים חזקים?

מאת מאי קמחי)
הרגיל הם הבסיס הכי חשוב שמדובר בהתמדה, מוטיבציה היא זמנית, אבל אם מתבססים על הרגלים סביר להניח שתתמידו לאורך זמן במה שתעשו! אז איך אפשר לבנות הרגל?
לכתבה המלאה
לעוד כתבות

כניסת משתמשים

: :
שכחת סיסמה

מאמן ועדיין לא הצטרפת?!

לחץ כאן ◄