כאבי שרירים מאוחרים

11/09/2016 מאת: יהונתן ארנון

מכירים את זה שאתם עושים אימון קשה, או אחרי שלא התאמנתם הרבה זמן ואתם קמים בבוקר ממש "תפוסים"? אז זה זה:

כאבי שרירים מאוחרים

כאבי שרירים מאוחרים (D.o.m.s):

כאבי שרירים מאוחרים מופיעים, כמעט תמיד, בבוקר שאחרי אימון גופני עצים. כמעט כל המתאמנים שיתחילו להתאמן בחדר כושר, יקומו בבוקר עם כאבי שרירים ולפעמים הכאבים גם ימשכו עוד מספר ימים. תלוי בעצימות האימון שהם עשו.

כאבי השרירים מתחלקים ל2:
כאבים אקוטיים- מופיעים בדרך כלל במהלך האימון או לקראת סוף האימון. כאבים אלה מעידים על עייפות שרירית ועל הצטברות של תוצרי פירוק ביוכימיים תקינים שמתפרקים במהלך האימון. במנוחה, הגוף יפנה את תוצרי הלוואי והכאבים יחלפו או יפחתו משמעותית.
כאבים מאוחרים (Doms)- אלו הם כאבים עזים שנמשכים יום או מספר ימים לאחר האימון, תלוי בעצימות האימון ביחס לרמת המתאמן.
כאבים אלו מוכרים בשם התכווצות שרירים, בשפה הלא מקצועית.
הכאבים הם תגובה נורמלית למאמץ גופני חריג יחסית והכאבים הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההסתגלות לאימון. הם נוצרים כתוצאה חיובית מפגיעה בשריר. במהלך הימים הבאים עם תזונה ומנוחה נכונה השריר יעבור תהליכי בניה ותיקון ויהיה חזק יותר מאשר שהיה לפני האימון העצים.
בעבר חשבו שכאבי השרירים המאוחרים קשורים להצטברות חומצות חלב, אומנם כיום, ידוע שאין קשר בין הדברים. הגוף מפנה את חומצות החלב תוך 30 עד 60 דקות לאחר הפעילות. חומצות החלב קשורות יותר לכאבים האקוטיים שהוזכרו קודם לכן. מה שכן גורם לכאבים, הם קרעים מיקרוסקופיים, קטנים מאוד, של סיבי השריר ורקמות החיבור. נוסף לכך, חלים תהליכים דלקתיים בשריר שמרפאים אותו, אך גורמים לכאבים בימים הראשונים.
ככל שהפעילות תהיה עצימה ואינטנסיבית יותר, כך גם הכאבים המאוחרים יהיו חזקים יותר ולתקופה ארוכה יותר, לכן מומלץ לבנות, ביחד עם מאמן אישי או מדריך חדר כושר, תוכנית אימונים פרוגרסיבית, המותאמת לפי סרגל המאמצים ורמת המתאמן.

איך להקל על הכאבים:
ראשית, אין מה להילחץ - זהו תהליך תקין וחיובי. יש לשפר את הכושר ולבצע אימון הדרגתי יותר.
צריך לתת לגוף מנוחה. הכאב ירד בהדרגה, ותוך מספר ימים יחלוף הכאב לגמרי.
בזמן תחושת הכאבים יש להימנע מאימונים אינטנסיביים. כן מומלץ לבצע אימונים בעצימות נמוכה, כל עוד לא מרגישים החרפה בכאב.
פעילות אירובית קלה יכולה לסייע, היא מגבירה את זרימת הדם לשריר ומסייעת בתהליך ההחלמה.
עיסוי האזור עשוי להקל על הכאב.
חימום האזור כמו עיסוי יכול להקל על הכאבים.

אומנם אם הכאבים מתגברים ונמשכים למעלה ממספר ימים ללא הקלה, מומלץ לפנות לרופא.

 

חיפוש מאמן

:
:
:
:
טווח מחירים:

חיפוש מאמן

מין: זכר נקבה לא רלונטי

עוד בכותרות

אימון עליות למה?

מאת יהונתן ארנון)
זהו אימון חשוב מאוד. לא מתאים למתאמנים מתחילים, אבל אפשר לעשות התאמות. חשוב ללמוד את הטכניקה. יש לו יתרונות רבים וחשובים גם למתאמן המתחיל וגם לספורטאי.
לכתבה המלאה
לעוד כתבות

כניסת משתמשים

: :
שכחת סיסמה

מאמן ועדיין לא הצטרפת?!

לחץ כאן ◄