כל מה שאתם צריכים לדעת על קלוריות!

07/10/2019 מאת: מאי קמחי

המאמר הזה יעשה לכם סדר בכל הנוגע לקלוריות ולאבות המזון

כל מה שאתם צריכים לדעת על קלוריות!
 
קלוריה, מסתבר שבעברית היא נקראית ׳חומית׳ (הדברים שלומדים בויקיפדיה…) היא יחידת מידה לחום ואנרגיה. זה למעשה כמות האנרגיה הדרושה בכדי לחמם 1 גרם מים במעלת צלזיוס אחת.
 
מאקרו-נוטריטים (macronutrients) הם המזונות שגופינו צריך בכמות גדולה, ושהם מכילים קלוריות (בניגוד לויטמינים ומינרלים שאינם מכילים קלוריות ונדרשים בכמות קטנה). אנו צריכים לצרוך את כולם, מלבד אלכוהול כמובן, שאינו נחשב אב מזון אך מכיל קלוריות.
 
חלבון- אב המזון החביב של העוסקים בספורט. מכיל 4 קק״ל ל-1 ג׳. חשוב מאוד לתפקוד תקין של הגוף ומערכת החיסון, בניית מסת שריר ועוד. מצוי בעוף, בשר, מוצרי חלב, ביצים, סויה ועוד.
 
שומן- מכיל 9 קק״ל ל-1 ג׳. אחראי על תפקוד הורמונלי תקין, חשוב מאוד למוח ולאיברים נוספים בגופינו. מצוי באגוזים, שמנים, חמאות, זרעים ועוד.
 
פחמימה- מכילה 4 קק״ל ל-1 ג׳. הן ה׳דלק׳ של הגוף שלנו שמספק לנו אנרגיה זמינה, ובד״כ רוב התזונה שלנו מורכבת מהן (והן טעם החיים בעיניי). מצויות בפירות, ירקות, לחמים, דגנים, אורז ועוד.
 
אלכוהול- מכיל 7 קק״ל ל-1 ג׳. לא הכרחי בשום צורה.
 
רוב המזונות מכילים שילוב של כמה אבות מזון, למשל גבנ״צ מכילה גם חלבון וגם שומן. אם רוצים לחשב קלוריות של מוצר מסויים צריך פשוט להכפיל את הגרמים של כל אב מזון בקלוריות שלו. למשל ערכים של יוגורט חלבון ל-100 ג׳: 8 ג׳ חלבון (8*4=32 קק״ל) 3 ג׳ שומן (9*3= 27 קק״ל) 6 ג׳ פחמימה (6*4= 24 קק״ל) אז כמה קק״ל המוצר מכיל ל-100 ג׳? 83 קק״ל! מקווה שהפוסט הזה עשה לכם קצת סדר בכל הנוגע לאבות המזון!

קלוריה, מסתבר שבעברית היא נקראית ׳חומית׳ (הדברים שלומדים בויקיפדיה…) היא יחידת מידה לחום ואנרגיה. זה למעשה כמות האנרגיה הדרושה בכדי לחמם 1 גרם מים במעלת צלזיוס אחת.

 

מאקרו-נוטריטים (macronutrients) הם המזונות שגופינו צריך בכמות גדולה, ושהם מכילים קלוריות (בניגוד לויטמינים ומינרלים שאינם מכילים קלוריות ונדרשים בכמות קטנה). אנו צריכים לצרוך את כולם, מלבד אלכוהול כמובן, שאינו נחשב אב מזון אך מכיל קלוריות.

 

חלבון- אב המזון החביב של העוסקים בספורט. מכיל 4 קק״ל ל-1 ג׳. חשוב מאוד לתפקוד תקין של הגוף ומערכת החיסון, בניית מסת שריר ועוד. מצוי בעוף, בשר, מוצרי חלב, ביצים, סויה ועוד.

 

שומן- מכיל 9 קק״ל ל-1 ג׳. אחראי על תפקוד הורמונלי תקין, חשוב מאוד למוח ולאיברים נוספים בגופינו. מצוי באגוזים, שמנים, חמאות, זרעים ועוד.

 

פחמימה- מכילה 4 קק״ל ל-1 ג׳. הן ה׳דלק׳ של הגוף שלנו שמספק לנו אנרגיה זמינה, ובד״כ רוב התזונה שלנו מורכבת מהן (והן טעם החיים בעיניי). מצויות בפירות, ירקות, לחמים, דגנים, אורז ועוד.

 

אלכוהול- מכיל 7 קק״ל ל-1 ג׳. לא הכרחי בשום צורה.

 

רוב המזונות מכילים שילוב של כמה אבות מזון, למשל גבנ״צ מכילה גם חלבון וגם שומן. אם רוצים לחשב קלוריות של מוצר מסויים צריך פשוט להכפיל את הגרמים של כל אב מזון בקלוריות שלו. למשל ערכים של יוגורט חלבון ל-100 ג׳: 8 ג׳ חלבון (8*4=32 קק״ל) 3 ג׳ שומן (9*3= 27 קק״ל) 6 ג׳ פחמימה (6*4= 24 קק״ל) אז כמה קק״ל המוצר מכיל ל-100 ג׳? 83 קק״ל! מקווה שהפוסט הזה עשה לכם קצת סדר בכל הנוגע לאבות המזון!

חיפוש מאמן

:
:
:
:
טווח מחירים:

חיפוש מאמן

מין: זכר נקבה לא רלונטי

עוד בכותרות

איך לבנות הרגלים חזקים?

מאת מאי קמחי)
הרגיל הם הבסיס הכי חשוב שמדובר בהתמדה, מוטיבציה היא זמנית, אבל אם מתבססים על הרגלים סביר להניח שתתמידו לאורך זמן במה שתעשו! אז איך אפשר לבנות הרגל?
לכתבה המלאה
לעוד כתבות

כניסת משתמשים

: :
שכחת סיסמה

מאמן ועדיין לא הצטרפת?!

לחץ כאן ◄