הדרך הנכונה לעיצוב וחיטוב הגוף

08/09/2013 מאת: מערכת הפורטל

מהי שיטת החיטוב ועיצוב הגוף ומדוע היא כה חשובה ונחוצה?

הדרך הנכונה לעיצוב וחיטוב הגוף

מדובר בפעילות אנאירובית המקנה הרגלי עבודה נכונים עם הגוף אשר מאפשרים פיתוח סיבולת לב ריאה, כוח ותנועתיות. עיצוב וחיטוב הגוף הינה שיטת אימון קצרה וממוקדת אשר נועדה לסייע בחיזוק שרירי הליבה, הצהרת היקפים, עליה בחילוף החומרים הבסיסי ולירידה משמעותית בכמות אחוזי השומן בגוף. כמו כן, שיטה זו משפרת את צפיפות העצם והמצב הבריאות בכללותו. באימון עיצוב הגוף עובדים על אזורים שונים בגוף כגון שרירי בטן, זרועות, ירכיים, חזה וישבן (במהלך אימון המדריך/ה מתמקדים בשריר אחד או בקבוצת שרירים אך לא כולם בעת ובעונה אחת). מראה הגוף המעוצב מתקבל באמצעות כיווץ והידוק של השרירים הרפויים.

המילה חיטוב הנה רק הגדרה שכן לא ניתן לחטב שריר, רקמת השריר יכולה לקטון או לגדול, כלומר, לא ניתן לשנות את תצורת השריר הן בתקופת חיטוב ועיצוב הגוף והן בתקופת העלייה בסמה, יש לו צורה מוגדרת. הצורה של השריר היא גנטית, עוד מלידה. על מנת לראות את הצורה האמיתית של השריר באופן הטוב ביותר, רצוי וכדאי להיות כמה שיותר חטובים, דהיינו, רמת חיטוב גבוהה מאוד.

אימוני חיטוב ועיצוב מתאפשרים באמצעות מכשירים שונים, כגון הליכון, אופניים, סקי, חתירה, וכמו כן באמצעות משקולות, חבלים ותרגילים ללא שום כלי עזר כמו פילאטיס.

בד בבד, גם בתקופת החיטוב והעיצוב, התזונה חשובה מאוד ומהווה כ- 70 אחוז מההצלחה שלכם. מספר האימונים לא ישנו מאום במידה ואין הקפדה על תזונה מתאימה ונכונה, לעולם לא נגיע לתוצאות הרצויות ולחיטוב מרבי ואיכותי אם לא נשלב תפריט תזונה נכון. כמות הפחמימות והקלוריות בתפריט החיטוב, היא שתקבע את קצב ההתקדמות בחיטוב הגוף ושריפת השומן. אין הכוונה לעבור לדיאטת חלבונים או לא לצרוך כלל פחמימות, אלא לשלב את הפחמימות בתפריט התזונה בצורה מושכלת, מחושבת והדרגתית שכן הפחמימות הן הדלק של הגוף, בלעדיהן הגוף יתקשה לשרוף שומן ואף יפרק מסת שריר ובמהלך האימונים הגוף לא ייתן 100% מעצמו מפאת חוסר כוח. תהליך החיטוב במצב שכזה יהיה כמעט ובלתי אפשרי. רצוי להימנע מפחמימות פשוטות ולצרוך פחמימות מורכבות ומלאות בעלות אינדקס גליקמי נמוך (במטרה למנוע ''קפיצות'' ברמת הסוכר). כמובן שיש לשלב חלבונים, סיבים תזונתיים, שומן בריא וירקות.

לפניכם מספר עקרונות עליהם מתבססת שיטת החיטוב שיש לשמור עליהם במהלך תקופה החיטוב והעיצוב:

1.שינוי הרגלי חשיבה - שינוי בהרגלי האכילה הוא המפתח להצלחה. יש להרגיל את הגוף למאכלים ה"טובים" והבריאים. הרגלים אלה צריכים ללוות אתכם לאורך זמן ולא רק לתקופה קצובה אחרת אין טעם והכל ילך לטמיון. זכרו שאין דבר כזה מאכל משמין, מה שמשמין הוא הכמות.

2.שמירה על מסת השריר – במהלך הדיאטה ישנה חשיבות רבה בשמירה על מסת השריר הקיימת כיוון שהם אלה שאחראים לשריפת השומן בגוף. רקמת שריר צורכת בזמן מנוחה קלוריות רבות, לכן, ככל שמסת השריר גדולה יותר, קצב שריפת הקלוריות גבוה יותר. 3. מאזן קלורי שלילי מתון - ידוע שעל מנת לרדת באחוזי השומן יש להיות במאזן קלורי שלילי. כל שצריך הוא להוריד את כמות הקלוריות ולשלב פעילות גופנית. מאזן שלילי אידיאלי הוא בין 500-700 קלוריות מתחת לצריכה היומית המומלצת. אל תישארו במאזן קלורי שלילי לאורך זמן שכן הגוף מאט אוטומטית את חילוף החומרים עד לשלב שקיים קושי להבחין בשינוי משמעותי במשקל הגוף. במצב כזה, יש להעלות את כמות הקלוריות למשך מספר ימים ובכך להגביר את פעילות המטבוליזם, החכמה היא לדעת למצוא את האיזון הנכון.

4. פעילות ספורטיבית – ישנם שלוש דרכים להוריד באחוזי השומן: צמצום צריכת הקלוריות, פעילות אירובית ושילוב של שניהם. רצוי להגדיל את מספר האימונים מאשר להקטין את צריכת הקלוריות היומית. הטעות הנפוצה היא שלא מעט אנשים מצמצמים יותר את צריכת הקלוריות ומתאמנים פחות. פעילות ספורטיבית מגדילה את קצב חילוף החומרים גם שעות לאחר סיום האימון.

5. אכול בתדירות גבוהה ואל תדלגו על ארוחות - דילוג על ארוחה מתפרש ע"י הגוף ככניסה למצב של "הרעבה" מה שיגרום לשריפת שומן בקצב איטי יותר ולפעילות מטבוליזם נמוכה. המטרה היא לאכול כל 3 שעות ארוחה, סה''כ 6 ארוחות (3 ארוחות מרכזיות ו-3 ארוחות ביניים, תפוח למשל נחשב כארוחת ביניים). הדרך הטובה ביותר לאבד שומן ולא לפגוע במסת שריר היא לאט ובבטחה. אין שום סיבה מוצדקת למהר לרדת במשקל, כאשר הירידה הרי תהיה מלווה בירידה של מסת שריר ופגיעה בחילוף החומרים.

יש לזכור שלכל סוגי הספורט, לכל מבנה גוף, מספר האימונים בשבוע, אופן האכילה היומיומי וגורמים נוספים אחרים הם פרמטרים חשובים בבניית תפריט תזונה נכון, בריא ומאוזן. על כן, יש להיוועץ עם איש מקצוע טרם יישום המאמר.

חיפוש מאמן

:
:
:
:
טווח מחירים:

חיפוש מאמן

מין: זכר נקבה לא רלונטי

עוד בכותרות

איך לבנות הרגלים חזקים?

מאת מאי קמחי)
הרגיל הם הבסיס הכי חשוב שמדובר בהתמדה, מוטיבציה היא זמנית, אבל אם מתבססים על הרגלים סביר להניח שתתמידו לאורך זמן במה שתעשו! אז איך אפשר לבנות הרגל?
לכתבה המלאה
לעוד כתבות

כניסת משתמשים

: :
שכחת סיסמה

מאמן ועדיין לא הצטרפת?!

לחץ כאן ◄