על בטן חטובה ריבועים והרזייה

14/12/2013 מאת: ליאור ורדי

הסבר קצר על מהם בדיוק ה'ריבועים' בבטן, ועל העיקרון המנחה להשגת בטן חטובה.

על בטן חטובה ריבועים והרזייה

המאמר יעסוק באותם "ריבועים" בבטן שרבים מאיתנו חושקים בהם, או לפחות בבטן חטובה למראה.

דבר ראשון, חשוב להבין מה הם אותם 'ריבועים' בבטן, ודבר שני, חשוב להבין את העיקרון המנחה להשגתם.

הריבועים בבטן שאנו רואים אצל אנשים חטובים ומפתחי גוף, הם למעשה חלקים בולטים בשריר אחד, השריר הישר הנמצא בקדמת הבטן (הנקרא "הישר הבטני" = Rectus Abdominis). הם אינם שרירים נפרדים.

עכשיו השאלה המעניינת היא, למה רואים אותם אצל אנשים מסויימים ואצל אחרים לא. התשובה נעוצה ברובה בהסבר יסודי ופשוט: בשביל לראות ריבועים בבטן, אחוז השומן התת-עורי צריך להיות נמוך מספיק (לרוב באזור ה-15% ומטה).

שימו לב, לא מדובר בעוצמה של שרירי הבטן, ולא מדובר בגודל של שרירי הבטן (היפרטרופיה, למי שמכיר את המושג).

אלא, הסיבה העיקרית להבחנה בשרירי הבטן, או לחלופין לקבלת בטן חטובה למראה, היא אחוזי שומן נמוכים (המאפשרים לשרירים 'לבלוט' מבעד למעטפת השומן התת-עורי והעור עצמו).

כעת, נשאלת שאלת המפתח. כיצד להשיג הורדת אחוזי שומן?

כאן נכנסים שלושה אלמנטים חשובים:

  1. הראשון והחשוב מכולם, תזונה. יש לאמץ תזונה נכונה ובריאה, המאפשרת הורדה הדרגתית של אחוזי שומן (וזהו כמובן עולם ומלואו שלא נרחיב עליו כרגע).
  1. להקפיד לבצע אימונים אנאירוביים הנקראים גם אימוני התנגדות/כוח. אימוני ההתנגדות, שבהם מתאמנים עם מכשירי כוח ו/או המשקולות חשובים בכדי להגדיל את מסת השרירים (להגדיל את כמות השרירים בגוף).

             מדוע להגדיל את מסת השרירים בגוף? מכיוון שיותר שרירים = שורפים יותר קלוריות במנוחה.

             עניין זה חשוב ביותר, ולצערנו בעיקר מתפספס ע"י נשים, שחושבות בטעות כי אימון ההתנגדות מביא לניפוח מוגזם של הגוף. אין כך הדבר במידה ולא מעוניינים בכך,                        ויתר על כן – דווקא לנשים קשה מאוד לפתח מסת שריר (עקב הבדלי הורמונים בין גברים לנשים). לכן, לא צריך להיות החשש מ'ניפוח'.

  1. להקפיד לבצע אימונים אירוביים, משמע אימון המפעיל קבוצות שרירים גדולות לאורך זמן (הליכה, ריצה, אליפטיקל/קרוס, אופניים, שחייה וכו'). חשיבותו העיקרית של אימון זה היא לשריפת קלוריות (אימון אירובי שורף יותר קלוריות מאימון התנגדות).

 

נסו ליישם את שלושת האלמנטים האלו ע"י ייעוץ וקבלת הדרכה ממאמן כושר מוסמך (בשילוב הרבה התמדה), והשגת בטן חטובה יחד עם כושר גופני כללי ובריאות, יהיו אפשריים בהחלט.

 

מאת:

ליאור ורדי

מדריך כושר ואמנויות לחימה

חיפוש מאמן

:
:
:
:
טווח מחירים:

חיפוש מאמן

מין: זכר נקבה לא רלונטי

עוד בכותרות

חוסר תמיכה מהסביבה בזמן תהליך של שינוי

מאת מאי קמחי)
חוסר תמיכה מהסביבה בזמן תהליך של שינוי היא תופעה נפוצה, מה המשמעות שלה ואיך אפשר להתמוד איתה?
לכתבה המלאה
לעוד כתבות

כניסת משתמשים

: :
שכחת סיסמה

מאמן ועדיין לא הצטרפת?!

לחץ כאן ◄