5 מיתוסים בתזונה ובספורט שחייבים לנפץ!

10/06/2015 מאת: נטע טויטו

"ארוחת בוקר הכרחית להצלחת דיאטה" "לא הזעת- לא רזית" "שריר הופך לשומן" ועוד ועוד.. אנחנו שומעים אותם מכל מתאמן בחדר הכושר, נאחזים בהם וברוב חוצפתנו מעזים להעביר אותם הלאה! 5 מיתוסים שהגיע הזמן לנפץ!

5 מיתוסים בתזונה ובספורט שחייבים לנפץ!
1) "ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום והיא הכרחית להצלחת כל דיאטה". נכון חלקית. ארוחת הבוקר שוברת את הצום של הלילה והיא מחדשת את מאגרי האנרגיה הזמינים בגוף. יש אנשים להם ארוחת הבוקר מפחיתה את תחושת הרעב במהלך היום ולהם היא מומלצת מאוד! מנגד, רבים יעידו שהם אינם רעבים כלל בבוקר! אצל אותם אנשים תחושת הרעב מגיעה רק לקראת שעות הצהריים. אם הם יאכלו ארוחת בוקר בשעות המוקדמות הדבר "יפתח" להם את התיאבון, ומכאן ואילך הם רק ינשנשו ויזללו במשך היום כולו. התוצאה עבורם תהיה הרס של הדיאטה באותו היום, רק בגלל אותה אכילה. במקרים אלו רצוי להקפיד על תזונה נכונה ומסודרת החל משעות הצהריים, ולהסתפק בשתייה חמה בלבד לאורך שעות הבוקר. התחלה טובה של יום דיאטה יכולה לתרום גם להמשך מוצלח.

2)  "NO PAIN - NO GAIN"- לא נכון. אם אתם מתאמנים מתחילים או שחזרתם למסלול לאחר תקופה ממושכת של בטלה תחושת כאב בתנועה וכאבי שרירים היא נורמלית בימים הראשונים שלאחר אימון גופני מאומץ. אבל, אם אתם מבצעים פעילות גופנית באופן סדיר תקופה ממושכת אתם עלולים לחוש אי נעימות קלה יום - יומיים למחרת האימון ולא כאב! כאבים עשויים להיות דווקא איתות לפעילות מאומצת מידי שעלולה להזיק. 
 
3) "ככל שתזיע יותר תשרוף יותר"- לא נכון. הזיעה אינה מהווה מדד להצלחת אימון או לשריפת קלוריות ושומנים. במהלך אימון בקיץ יכול הגוף להפיק כמויות אדירות של זיעה בעוד שאם נבצע בדיוק את אותו האימון בחורף נשאר יבשים. כשמזיעים באימון מאבדים משקל בנוזלים שישוב לגופנו מיד עם שתיית כמה כוסות של מים ואכילת ארוחה מזינה לאחר האימון. 
 
4) "מאומן כל כך שהוא אפילו לא מזיע"- אז זהו שלא.. חשוב להבין, זיעה זוהי הדרך של הגוף לקרר עצמו כאשר הטמפרטורה בו עולה. הגוף פולט נוזלים ועל ידי כך מקרר את רקמת תאי העור. ככל שאדם מאומן יותר המנגנון הזה מיומן ופועל בצורה טובה יותר! וכך דווקא מאומן יותר, יזיע יותר. 
 
5) "אימון גופני יעזור לך להפוך שומן לשריר"- ממש לא נכון! שומן ושריר הן שתי רקמות גוף שונות ואין שום דרך לגרום להן להידמות האחת לשנייה! אז מה כן קורה? רקמת השומן מכסה את רקמת השריר וכאשר אנו מצליחים לצמצם בנפח רקמת השומן מתגלה לנגד עינינו רקמת השריר שכל הזמן הזה הייתה חבוייה תחת השומן. כמובן שאם נתאמן בצורה ספציפית ונגדיל את נפח השריר הרקמה תבלוט יותר. 
 
אימון נעים :) 
 
אשמח לעמוד לרשותכם לשאלות בנושא אימון גופני נכון! אתם מוזמנים לפנות אלי במייל:[email protected]
 
הכותבת היא נטע טויטו-אסור, בעלת תואר ראשון Be.d במדעי הספורט והחינוך הגופני מטעם מכללת וינגייט.

 

חיפוש מאמן

:
:
:
:
טווח מחירים:

חיפוש מאמן

מין: זכר נקבה לא רלונטי

עוד בכותרות

איך לבנות הרגלים חזקים?

מאת מאי קמחי)
הרגיל הם הבסיס הכי חשוב שמדובר בהתמדה, מוטיבציה היא זמנית, אבל אם מתבססים על הרגלים סביר להניח שתתמידו לאורך זמן במה שתעשו! אז איך אפשר לבנות הרגל?
לכתבה המלאה
לעוד כתבות

כניסת משתמשים

: :
שכחת סיסמה

מאמן ועדיין לא הצטרפת?!

לחץ כאן ◄